آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

خرید از یک فروشگاه آنلاین یا یک فروشگاه فیزیکی، انتخابی است که هر مصرف کننده با آن روبرو می شود. معمولا عواملی که منجر به تصمیم گیری در این رابطه می شود، بیشتر روی زمان و سرعت خرید، قیمت محصول یا خدمات، راحتی دسترسی و غیره متمرکز می شود.

امروزه بسیاری از کاربران برای دستیابی سریع تر به محصول یا خدمات مورد نظر خود، به سمت خرید آنلاین سوق داده شده اند. از ویژگی های مهم خرید آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • لازم نیست حتی از تخت خواب خود جدا شوید.
  • می‌توانید تحویل کالا را به روزهای آتی موکول کنید.
  • دسترسی به اطلاعات بیشتری از محصولات داشته و راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.
  • و غیره

مسلما می‌دانید که صنعت تجارت الکترونیک و خرید آنلاین با سرعت بالایی در حال رشد است. اما تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که چند نفر در حال استفاده از خرید آنلاین هستند؟ فقط در ایالات متحده آمریکا پیشبینی شده است که فروش تجارت الکترونیکی تا سال 2023 از 740 میلیارد دلار خواهد گذشت.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

افزایش خریدهای اینترنتی نتیجه بسیاری از عوامل است. مانند:

  • افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند و خریدهای آنلاینی که توسط تلفن‌های همراه انجام می‌شود
  • فعال‌تر شدن روزافزون رسانه‌های اجتماعی و به تبع آن رشد چشمگیر تجارت اجتماعی
  • گسترش فناوری‌های نوین تحول آفرین
  • وجود و گسترش بازارهای آنلاین با خدمات متنوع و پرشمار
  • نحوه تغییر رفتار در خرید، از نسلی به نسلی دیگر
  • و غیره

به همین دلیل و دلایل متعدد دیگر، حضور و ماندن در روند تجارت الکترونیکی می‌توانید به کسب و کار شما کمک کند، تا با داشتن استراتژی پیشرفته به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه تجارت الکترونیکی، نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

در نمودار زیر آماری از خرده فروشی آنلاین را در کشورهای مختلف اروپایی از سال 2014 تا 2019 مشاهده می‌کنید، که پیشبینی آن برای سال‌های آتی نیز با توجه به روند رو به رشد این صنعت شده‌است.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

همچنین در نمودار زیر رشد تصاعدی تجارت الکترونیک در چین را از سال 2017 تا پیشبینی‌های انجام گرفته تا سال 2024 را مشاهده می‌کنید.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

آشنایی با شرکت‌های مطرح جهانی در زمینه تجارت الکترونیک

در سطح جهانی، بیش از 50 درصد از فروش تجارت الکترونیکی از طریق بازارهای آنلاین در سال 2019 انجام شده است و هر ساله 1.7 تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک می‌کند. همچنین پیشبینی می‌شود که طی 5 سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد، زیرا شرکت‌های بیشتری بازارها را به عنوان بهترین بستر برای ارتقا فروش آنلاین انتخاب می‌کنند.

ما با آمازون،eBay ، Rakuten و Alibaba غول‌های خرده فروشی آنلاین، به خوبی آشنا هستیم، اما ستاره‌های در حال ظهور چه کسانی هستند؟ دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا چه کسانی هستند؟ کدام مکان‌ها بهترین مکان برای فروش محصولات خاص است؟ در جدول زیر 50 فروشگاه برتر در خرده فروشی را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

# Type Name Region/Country Product Category Visits/month
1 Amazon Global General 5.7B
2 PayPay Mall Japan General 2.1B
3 eBay Global General 1.6B
4 Mercado Libre South America General 661.7M
5 AliExpress Global General 639.1M
6 Rakuten Global General 621.5M
7 Taobao China General 545.2M
8 Walmart.com USA General 469.0M
9 JD.com Global General 318.2M
10 Etsy Global Arts, Crafts & Gifts 266.3M
11 Shopee Southeast Asia General 260.3M
12 Target.com USA General 258.3M
13 Flipkart India General 242.6M
14 Best Buy USA, Canada, Mexico Electronics 229.3M
15 Allegro Poland General 208.6M
16 Tmall China General 202.8M
17 Lazada Southeast Asia General 172.7M
18 Americanas Brazil General 134.6M
19 Wayfair North America, Europe Homewares 125.3M
20 Zalando Europe Fashion 119.0M
21 Wish Global General 111.6M
22 Coupang South Korea General 93.0M
23 trendyol Turkey General 82.7M
24 bol.com Netherlands General 78.0M
25 n11 Turkey General 77.9M
26 ASOS Global Fashion 76.3M
27 Tokopedia Indonesia General 74.2M
28 Cdiscount.com France General 68.7M
29 Gmarket South Korea General 65.1M
30 Ozon Russia General 64.4M
31 Fnac Europe General 62.7M
32 OTTO Germany General 57.3M
33 Snapdeal India General 56.4M
34 Myntra India Fashion 48.0M
35 GittiGidiyor Turkey General 47.3M
36 eMAG Eastern Europe General 43.8M
37 Discogs Global Music 43.6M
38 Poshmark USA Fashion 41.8M
39 Marktplaats Netherlands General 41.8M
40 Jumia Africa General 36.9M
41 Casas Bahia Brazil General 36.4M
42 Submarino Brazil General 33.3M
43 Newegg USA, Canada Electronics 32.4M
44 Dafiti South America Fashion 30.5M
45 Bandcamp Global Music 29.7M
46 Overstock USA General 28.2M
47 Souq Middle East General 27.9M
48 ManoMano Europe Homewares 27.6M
49 Barnes and Noble USA Books 26.8M
50 Real.de Germany General 26.3M

5 نکته ضروری در خرید آنلاین

اگر به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار خود هستید، باید استراتژی مناسبی را با توجه به درک نحوه خرید کاربران در اینترنت اتخاذ کنید. شما می‌توانید اطلاعات و آمار زیادی را در این سایت پیدا کنید، ولی ما در اینجا پنج مورد پراهمیت را برایتان ذکر می‌کنیم.

  1. بالا بودن هزینه حمل و نقل باعث رها کردن سبد خرید توسط کاربر می‌شود

در حالی که کاربران به دنبال حمل و نقل سریع هستند، ولی هزینه زیادی برای آن پرداخت نمی‌کنند. در مطالعه‌ای که روی خریداران بالای 18 سال در ایالات متحده انجام شد، مشخص شده‌است که هزینه‌های بالای حمل و نقل دلیل اصلی کنار گذاشتن سبد خرید در خرید آنلاین می‌باشد.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

  1. ارائه برنامه خرید آنلاین توسط تلفن همراه بسیار پراهمیت است

مطالعات سال 2019 نشان می‌دهد که محبوب‌ترین برنامه خرید آنلاین موبایل متعلق به شرکت آمازون است. این آمارها نشان می‌دهد که تجارت تلفن همراه به ویژه استفاده از برنامه‌های تلفن‌های هوشمند هنگام تدوین استراتژی فروش انلاین شما اهمیت زیادی دارد.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

  1. حدود 43 درصد از خریداران جهانی از طریق شبکه‌های اجتماعی در مورد محصولات مورد نظرشان تحقیق می‌کنند

با معرفی روزافزون ابزارها و نرم‌افزارهای اجتماعی بیشتر و متنوع‌تر، این صنعت رشد بیشتر رسانه‌های اجتماعی را در آگاهی بخشی نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نظر کاربران و کمک به تصمیم‌گیری آن‌ها، نشان می‌دهد.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

  1. خرید آنلاین البسه، پیشرو نسبت به سایر محصولات

حدود 59 درصد خریداران در آمریکا، بین سال‌های 2018 تا 2019 لباسهای‌ خود را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. جالب است که بدانید این درصد برای کالاهای دیگری مانند کتاب، فیلم، موسیقی، بازی، لوازم الکترونیکی و غیره کمتر بوده است. در نمودار زیر می‌توانید به تفکیک، درصد فروش هر محصول را ببینید.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

  1. هدایت مستقیم به سایت، ایمیل و سئو بهترین منابع بازدید برای وبسایت‌ها هستند

موفقیت در تجارت الکترونیکی فراتر از داشتن یک وبسایت زیبا است. شما احتیاج به سه فاکتور هدایت مستقیم به سایت، ایمیل و سئو برای فروشگاه آنلاین خود دارید. در آخرین نظرسنجی انجام گرفته این نکته مشخص می‌شود که سئو پیشروترین فاکتور در این بین می‌باشد.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

تجارت الکترونیک هر روز در حال رشد است

تعداد سایت‌های تجارت الکترونیک در حال افزایش است. واضح است که راه‌اندازی یک تجارت آنلاین می‌تواند به کل فروش خرده فروشی شما کمک کند، زیرا به مشتریان بالقوه راهی آسان‌تر برای خرید و تعامل با برندهای مختلف می‌دهد.

بیایید نگاهی به آمارهای تجارت الکترونیک بیندازیم …

طبق پیشبینی‌های انجام گرفته، تجارت الکترونیکی تا سال 2023 حدود 22 درصد از خرده فروشی جهانی را تشکیل می‌دهد. برای فراهم شدن زمینه این رشد، تاکنون 14.1 درصد از خرده فروشی جهانی تا سال 2019 این روند را محقق کرده‌اند. تعداد روزافزون وبسایت‌های تجارت الکترونیکی، مطمئنا عامل مهمی در افزایش این روند می‌باشند. اما روندهای مرتبط با تجارت الکترونیکی بیشتری وجود دارد، که علاوه بر مواردی که قبلا ذکر شده‌است، این رشد را افزایش می‌دهد.

شرکت‌هایی مانند آمازون، گوگل و فیسبوک همچنان در دنیای اینترنت اولویت دارند. در حالی که آن‌ها به طور سنتی راه‌حل‌های تجاری ارایه نمی‌دهند، اما این شرکت‌ها بر نوآوری بیشتر در فضای تجارت تمرکز دارند. همان‌طور که مشاهده کردید، شرکت‌های برتر اینترنتی از فرصت پیشرو بودن به عنوان استراتژی‌ خود در دنیای تجارت الکترونیکی استفاده می‌کنند.

آمار جهانی خرید و فروش آنلاین

با مشتریانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند آشنا شوید

هیچ خریدار آنلاینی شبیه هم نیستند، اما درک رفتاری اکثریت مشتریان در خرید آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی دیجیتالی مناسب را برای تجارت خود ایجاد کنید.

  • شایان ذکر است که 75 درصد مردم حداقل یک‌بار در ماه به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

پس به این نکته فکر کنید که چگونه می‌توانید از این آمار به درستی برای کسب و کار خود استفاده کنید.

  • مشتریان بیش از هر چیز سرگرمی‌های آنلاین را خریداری می‌کنند.

طبق آمارهای جهانی فروش آنلاین کتاب، فیلم‌ها و بازی‌ها بیشترین اولویت خرید آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند.

همین الان، بهترین زمان برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

صنعت تجارت الکترونیک و خریدهای آنلاین در حال گسترش است، مخصوصا در این زمان که خریداران تشنه راحتی و آسودگی بیشتری هستند. این به معنی ایجاد حمل و نقل رایگان و پیگیری تجارب شخصی خریداران است. شما می‌توانید از طریق داده‌هایی که توسط مشتریان خود جمع‌آوری می‌کنید، جهت یافتن راه‌هایی برای کسب سود بیشتر و شناسایی محصولات محبوب‌تر فروشگاه خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که با رشد روزافزون اینترنت، افرادی که قبلا به اینترنت و خرید آنلاین دسترسی نداشته‌اند، به زودی به صف خریداران آنلاین می‌پیوندند، این موضوع یعنی افزایش دامنه خریداران آنلاین در سال‌های پیشرو.

 

فرهاد ناجی Farhad Naji

 

نویسنده: فرهاد ناجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.