خرید از یک فروشگاه آنلاین یا یک فروشگاه فیزیکی، انتخابی است که هر مصرف کننده با آن روبرو می شود. معمولا عواملی که منجر به تصمیم گیری در این رابطه می شود، بیشتر روی زمان و سرعت خرید، قیمت محصول یا خدمات، راحتی دسترسی و غیره متمرکز می شود.
مسلما میدانید که صنعت تجارت الکترونیک و خرید آنلاین با سرعت بالایی در حال رشد است. اما تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که چند نفر در حال استفاده از خرید آنلاین هستند؟ فقط در ایالات متحده آمریکا پیشبینی شده است که فروش تجارت الکترونیکی تا سال 2023 از 740 میلیارد دلار خواهد گذشت.
افزایش خریدهای اینترنتی نتیجه بسیاری از عوامل است. مانند:
به همین دلیل و دلایل متعدد دیگر، حضور و ماندن در روند تجارت الکترونیکی میتوانید به کسب و کار شما کمک کند، تا با داشتن استراتژی پیشرفته به موفقیتهای چشمگیری در زمینه تجارت الکترونیکی، نزدیک و نزدیکتر شوید.
در نمودار زیر آماری از خرده فروشی آنلاین را در کشورهای مختلف اروپایی از سال 2014 تا 2019 مشاهده میکنید، که پیشبینی آن برای سالهای آتی نیز با توجه به روند رو به رشد این صنعت شدهاست.
همچنین در نمودار زیر رشد تصاعدی تجارت الکترونیک در چین را از سال 2017 تا پیشبینیهای انجام گرفته تا سال 2024 را مشاهده میکنید.
آشنایی با شرکتهای مطرح جهانی در زمینه تجارت الکترونیک
در سطح جهانی، بیش از 50 درصد از فروش تجارت الکترونیکی از طریق بازارهای آنلاین در سال 2019 انجام شده است و هر ساله 1.7 تریلیون دلار به اقتصاد جهان کمک میکند. همچنین پیشبینی میشود که طی 5 سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد، زیرا شرکتهای بیشتری بازارها را به عنوان بهترین بستر برای ارتقا فروش آنلاین انتخاب میکنند.
ما با آمازون،eBay ، Rakuten و Alibaba غولهای خرده فروشی آنلاین، به خوبی آشنا هستیم، اما ستارههای در حال ظهور چه کسانی هستند؟ دیگر شرکتهای بزرگ دنیا چه کسانی هستند؟ کدام مکانها بهترین مکان برای فروش محصولات خاص است؟ در جدول زیر 50 فروشگاه برتر در خرده فروشی را خدمتتان معرفی میکنیم.
# | Type | Name | Region/Country | Product Category | Visits/month |
1 | Amazon | Global | General | 5.7B | |
2 | PayPay Mall | Japan | General | 2.1B | |
3 | eBay | Global | General | 1.6B | |
4 | Mercado Libre | South America | General | 661.7M | |
5 | AliExpress | Global | General | 639.1M | |
6 | Rakuten | Global | General | 621.5M | |
7 | Taobao | China | General | 545.2M | |
8 | Walmart.com | USA | General | 469.0M | |
9 | JD.com | Global | General | 318.2M | |
10 | Etsy | Global | Arts, Crafts & Gifts | 266.3M | |
11 | Shopee | Southeast Asia | General | 260.3M | |
12 | Target.com | USA | General | 258.3M | |
13 | Flipkart | India | General | 242.6M | |
14 | Best Buy | USA, Canada, Mexico | Electronics | 229.3M | |
15 | Allegro | Poland | General | 208.6M | |
16 | Tmall | China | General | 202.8M | |
17 | Lazada | Southeast Asia | General | 172.7M | |
18 | Americanas | Brazil | General | 134.6M | |
19 | Wayfair | North America, Europe | Homewares | 125.3M | |
20 | Zalando | Europe | Fashion | 119.0M | |
21 | Wish | Global | General | 111.6M | |
22 | Coupang | South Korea | General | 93.0M | |
23 | trendyol | Turkey | General | 82.7M | |
24 | bol.com | Netherlands | General | 78.0M | |
25 | n11 | Turkey | General | 77.9M | |
26 | ASOS | Global | Fashion | 76.3M | |
27 | Tokopedia | Indonesia | General | 74.2M | |
28 | Cdiscount.com | France | General | 68.7M | |
29 | Gmarket | South Korea | General | 65.1M | |
30 | Ozon | Russia | General | 64.4M | |
31 | Fnac | Europe | General | 62.7M | |
32 | OTTO | Germany | General | 57.3M | |
33 | Snapdeal | India | General | 56.4M | |
34 | Myntra | India | Fashion | 48.0M | |
35 | GittiGidiyor | Turkey | General | 47.3M | |
36 | eMAG | Eastern Europe | General | 43.8M | |
37 | Discogs | Global | Music | 43.6M | |
38 | Poshmark | USA | Fashion | 41.8M | |
39 | Marktplaats | Netherlands | General | 41.8M | |
40 | Jumia | Africa | General | 36.9M | |
41 | Casas Bahia | Brazil | General | 36.4M | |
42 | Submarino | Brazil | General | 33.3M | |
43 | Newegg | USA, Canada | Electronics | 32.4M | |
44 | Dafiti | South America | Fashion | 30.5M | |
45 | Bandcamp | Global | Music | 29.7M | |
46 | Overstock | USA | General | 28.2M | |
47 | Souq | Middle East | General | 27.9M | |
48 | ManoMano | Europe | Homewares | 27.6M | |
49 | Barnes and Noble | USA | Books | 26.8M | |
50 | Real.de | Germany | General | 26.3M |
5 نکته ضروری در خرید آنلاین
اگر به دنبال راهاندازی یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار خود هستید، باید استراتژی مناسبی را با توجه به درک نحوه خرید کاربران در اینترنت اتخاذ کنید. شما میتوانید اطلاعات و آمار زیادی را در این سایت پیدا کنید، ولی ما در اینجا پنج مورد پراهمیت را برایتان ذکر میکنیم.
در حالی که کاربران به دنبال حمل و نقل سریع هستند، ولی هزینه زیادی برای آن پرداخت نمیکنند. در مطالعهای که روی خریداران بالای 18 سال در ایالات متحده انجام شد، مشخص شدهاست که هزینههای بالای حمل و نقل دلیل اصلی کنار گذاشتن سبد خرید در خرید آنلاین میباشد.
مطالعات سال 2019 نشان میدهد که محبوبترین برنامه خرید آنلاین موبایل متعلق به شرکت آمازون است. این آمارها نشان میدهد که تجارت تلفن همراه به ویژه استفاده از برنامههای تلفنهای هوشمند هنگام تدوین استراتژی فروش انلاین شما اهمیت زیادی دارد.
با معرفی روزافزون ابزارها و نرمافزارهای اجتماعی بیشتر و متنوعتر، این صنعت رشد بیشتر رسانههای اجتماعی را در آگاهی بخشی نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نظر کاربران و کمک به تصمیمگیری آنها، نشان میدهد.
حدود 59 درصد خریداران در آمریکا، بین سالهای 2018 تا 2019 لباسهای خود را به صورت آنلاین خریداری کردهاند. جالب است که بدانید این درصد برای کالاهای دیگری مانند کتاب، فیلم، موسیقی، بازی، لوازم الکترونیکی و غیره کمتر بوده است. در نمودار زیر میتوانید به تفکیک، درصد فروش هر محصول را ببینید.
موفقیت در تجارت الکترونیکی فراتر از داشتن یک وبسایت زیبا است. شما احتیاج به سه فاکتور هدایت مستقیم به سایت، ایمیل و سئو برای فروشگاه آنلاین خود دارید. در آخرین نظرسنجی انجام گرفته این نکته مشخص میشود که سئو پیشروترین فاکتور در این بین میباشد.
تجارت الکترونیک هر روز در حال رشد است
تعداد سایتهای تجارت الکترونیک در حال افزایش است. واضح است که راهاندازی یک تجارت آنلاین میتواند به کل فروش خرده فروشی شما کمک کند، زیرا به مشتریان بالقوه راهی آسانتر برای خرید و تعامل با برندهای مختلف میدهد.
بیایید نگاهی به آمارهای تجارت الکترونیک بیندازیم …
طبق پیشبینیهای انجام گرفته، تجارت الکترونیکی تا سال 2023 حدود 22 درصد از خرده فروشی جهانی را تشکیل میدهد. برای فراهم شدن زمینه این رشد، تاکنون 14.1 درصد از خرده فروشی جهانی تا سال 2019 این روند را محقق کردهاند. تعداد روزافزون وبسایتهای تجارت الکترونیکی، مطمئنا عامل مهمی در افزایش این روند میباشند. اما روندهای مرتبط با تجارت الکترونیکی بیشتری وجود دارد، که علاوه بر مواردی که قبلا ذکر شدهاست، این رشد را افزایش میدهد.
شرکتهایی مانند آمازون، گوگل و فیسبوک همچنان در دنیای اینترنت اولویت دارند. در حالی که آنها به طور سنتی راهحلهای تجاری ارایه نمیدهند، اما این شرکتها بر نوآوری بیشتر در فضای تجارت تمرکز دارند. همانطور که مشاهده کردید، شرکتهای برتر اینترنتی از فرصت پیشرو بودن به عنوان استراتژی خود در دنیای تجارت الکترونیکی استفاده میکنند.
با مشتریانی که به صورت آنلاین خرید میکنند آشنا شوید
هیچ خریدار آنلاینی شبیه هم نیستند، اما درک رفتاری اکثریت مشتریان در خرید آنلاین میتواند به شما کمک کند تا یک استراتژی دیجیتالی مناسب را برای تجارت خود ایجاد کنید.
پس به این نکته فکر کنید که چگونه میتوانید از این آمار به درستی برای کسب و کار خود استفاده کنید.
طبق آمارهای جهانی فروش آنلاین کتاب، فیلمها و بازیها بیشترین اولویت خرید آنلاین را به خود اختصاص دادهاند.
همین الان، بهترین زمان برای راهاندازی فروشگاه آنلاین
صنعت تجارت الکترونیک و خریدهای آنلاین در حال گسترش است، مخصوصا در این زمان که خریداران تشنه راحتی و آسودگی بیشتری هستند. این به معنی ایجاد حمل و نقل رایگان و پیگیری تجارب شخصی خریداران است. شما میتوانید از طریق دادههایی که توسط مشتریان خود جمعآوری میکنید، جهت یافتن راههایی برای کسب سود بیشتر و شناسایی محصولات محبوبتر فروشگاه خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که با رشد روزافزون اینترنت، افرادی که قبلا به اینترنت و خرید آنلاین دسترسی نداشتهاند، به زودی به صف خریداران آنلاین میپیوندند، این موضوع یعنی افزایش دامنه خریداران آنلاین در سالهای پیشرو.
نویسنده: فرهاد ناجی