پست وایرال یا ویروسی

     

پست وایرال یا ویروسی

محتوای ویروسی یا وایرال، محتوای آنلاینی است که می‌تواند شامل متن، تصویر، ویدئو، پادکست و غیره باشد و به دلیل اشتراک و قرار گرفتن در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، خبرنامه‌های ایمیلی و موتورهای جستجوگر به سطح بالایی از اعتبار می‌رسد.

شایان ذکر است که در بسیاری از موارد اگر مطلب خود را به ‌صورت ویروسی نشر دهید، بسیار مؤثرتر از این است که یک آگهی بازرگانی تلویزیونی را برای کار خود در نظر بگیرید. در واقع کاری که صورت می‌گیرد، ایجاد ترکیب خوبی از عناصر مختلف در محتوای مطلب شما است که باعث دیده شدن پست توسط افراد زیادی خواهد شد. در واقع هر نوع محتوایی که جذابیت بالایی داشته باشد و به مخاطب به اندازۀ کافی انگیزه برای به اشتراک‌گذاری بدهد، محتوای ویروسی است. یک محتوا می‌تواند به دلایل مختلف وایرال شود. محتوای سرگرم‌کننده از متداول‌ترین محتواهایی است که به راحتی وایرال می‌شود. دلایل دیگر می‌تواند سودمندی محتوا، آراستگی ظاهری و هنری یک تصویر، فروش ویژه یا تخفیف خاص و غیره باشد.

چرا محتوای ویروسی اهمیت دارد؟

محتوای ویروسی می‌تواند برندهای مختلف را خیلی سریع به مخاطبان معرفی کند و از آن جا که بیشترین میزان ترافیک را از طریق اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورد، در مقایسه با تبلیغات پولی نسبتاً ارزان است.

موارد بسیار زیادی در انتشار ویروس‌گونۀ مطلب در اینترنت مؤثر است، اما متأسفانه کسی نمی‌تواند تضمین کند که چه طور و چه زمان محتوای مورد نظر ویروسی می‌شود. با این ‌حال، یک سری راه‌کارهای ایجاد محتوای ویروسی وجود دارد که کارشناسان زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه استفاده از این راه‌کارها هم انتشار ویروسی محتوای شما را تضمین نمی‌کند، اما احتمال درگیری مردم با مطلب شما را بسیار بالا می‌برد.

البته باید توجه داشت که هرچه تلاش خود را برای تولید یک محتوای ویروسی بالا ببرید، آگاهی شما نسبت به مطلب یا محصولی که قصد تبلیغش را دارید، بالا می‌رود، حتی اگر توسط افراد زیادی آن مطلب دیده نشود. در واقع حتی اگر تلاش شما برای تولید محتوای ویروسی به سرانجامی نرسد و مخاطبان زیادی را درگیر خود نکند، مسلماً این‌ یک تمرین بهینه‌سازی است که به سایت شما کمک می‌کند.