رپرتاژ آگهی چیست؟
رپرتاژ آگهی (Advertorial) به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی مخاطبان تصور کنند که این مطلب یک گزارش بیطرفانه است، در حالی که آنچه آنها میبینند، میشنوند و میخوانند، در حقیقت تلاشی سازمانیافته برای تقویت جنبههای ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.
ویژگیهای اصلی یک رپرتاژ آگهی مناسب کدام است؟
یک رپرتاژ آگهی خوب هیچ وقت ماهیت تبلیغاتی بودن خودش را فریاد نمیزند. همۀ ما میدانیم که کار رپرتاژ تبلیغ کردن است. ولی مهارت اصلی نویسندۀ رپرتاژ، مربوط به خلاقیتی است که در پنهان کردن این حقیقت از خود نشان میدهد.
برای این کار نیاز است تا در مطلب رپرتاژ آگهی از دغدغهها و مشکلات مخاطب صحبت شود و به شکلی غیرمستقیم هدف تبلیغاتی خود را دنبال کند. همچنین به جنبههای کمتر شناخته شده و ویژۀ برند یا خدمات تمرکز کند و سئو در آن کاملاً رعایت شده باشد.
رپرتاژ باید مانند یک پست وبلاگی اطلاعات باارزشی را با مخاطب به اشتراک بگذارد و حتی بتواند هدف آموزشی داشته باشد. به عنوان مثال، محتوای توضیح محصول یا خدمات فرصتی برای بیان برتری کسب و کار، خدمت یا محصول را فراهم میکند.