رپرتاژ آگهی

     

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی (Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی مخاطبان تصور کنند که این مطلب یک گزارش بی‌طرفانه است، در حالی که آن‌چه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در حقیقت تلاشی سازمان‌یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است.

 

ویژگی‌های اصلی یک رپرتاژ آگهی مناسب کدام است؟

یک رپرتاژ آگهی خوب هیچ وقت ماهیت تبلیغاتی بودن خودش را فریاد نمی‌زند. همۀ ما می‌دانیم که کار رپرتاژ تبلیغ کردن است. ولی مهارت اصلی نویسندۀ رپرتاژ، مربوط به خلاقیتی است که در پنهان کردن این حقیقت از خود نشان می‌دهد.

برای این کار نیاز است تا در مطلب رپرتاژ آگهی از دغدغه‌ها و مشکلات مخاطب صحبت شود و به شکلی غیرمستقیم هدف تبلیغاتی خود را دنبال کند. هم‌چنین به جنبه‌های کمتر شناخته شده و ویژۀ برند یا خدمات تمرکز کند و سئو در آن کاملاً رعایت شده باشد.

رپرتاژ باید مانند یک پست وبلاگی اطلاعات باارزشی را با مخاطب به اشتراک بگذارد و حتی بتواند هدف آموزشی داشته باشد. به عنوان مثال، محتوای توضیح محصول یا خدمات فرصتی برای بیان برتری کسب‌ و کار، خدمت یا محصول را فراهم می‌کند.

هدف از رپرتاژ اگهی

رپرتاژ اگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می‌شود را ترکیب می‌کند. شما از این طریق می‌توانید با اختصاص فضای مناسب قدرت و کنترل کافی بر کلیت پیام مورد نظر خود داشته باشید. این به آن معنا است که شما به ‌طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایای محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

 

رپرتاژ آگهی نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

رپرتاژ آگهی‌های اینترنتی یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی آنلاین در جهان است. در رپرتاژ اگهی‌های اینترنتی علاوه بر توضیحات، عکس و غیره لینک نیز قرار داده می‌شود. به همین دلیل، رپرتاژ آگهی‌ یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقاء رتبۀ سایت در گوگل محسوب می‌شود.

اعتبار و ارزش رپرتاژ اگهی‌ها

رپرتاژ آگهی‌ها در واقع تبلیغاتی هستند که  به صورت خبر منتشر می‌شوند. بنابراین باعث توجه بیشتر مخاطبان خواهند شد و هم‌چنین به دلیل این که خبر در سایت‌های معتبر منتشر می‌شوند، کاربران اعتماد بیشتری به شخص یا برند خواهند داشت

علاوه بر تاثیر بسیار زیاد این روش تبلیغاتی در افزایش مشتریان، رپرتاژ آگهی از نظر ارتقاء رتبۀ سایت در گوگل و افزایش بازدید وب‌سایت نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. دلیل آن هم این است که در بخش‌هایی از متن خبر یک یا چند کلمۀ کلیدی به سایت تبلیغات‌دهنده لینک می‌شود.