لوگو بیانی خلاقانه در نمایش مفهوم برند
شاید از خود بپرسید که لوگو چیست و چه مزیتهایی دارد. لوگو در واقع به معنی آرم و نشانه است که برای نمایش یک برند، شرکت یا مجموعهای به کار میرود. میتوان گفت که ساخت لوگو به روش خلاقانه تعامل با مشتریان را تضمین میکند و در مقابل با سایر رقبا باعث سبقت از آنها میشود. در حقیقت لوگو یا آرم در یک نگاه باید اطلاعات مورد نظر را به مشتری منتقل کند. از بعد دیگر، طراحی لوگو حرفهای و موفق باعث میشود تا ذهن مشتری در همان نگاه اول جذب برند شما شود و هویت محصول یا خدمات شما را درک کند. در واقع لوگو هنگامی موفق است که محصولات یا خدمات شما را از رقبایتان تفکیک کند و مخاطبان شما را به شکل آهنربایی به سمت خود جذب کنند. قرار گرفتن برند در قالب تصویری در ذهن قابل فراموشی نیست، پس اگر قصد دارید برند شما همیشه در ذهنها بماند، باید لوگویی حرفهای داشته باشید.
به طور کلی هر لوگو، آرم یا نشانه تصویری مفهومی را به بیننده ارائه میدهد و موضوع خاصی را به او القا میکند. لوگو عملکرد اصلی و موضوع فعالیت یک شرکت یا موسسه را با استفاده از المانهای طراحیشده به شکلی دقیق و هنرمندانه از طریق ایجاد تصاویری واقعگرایانه یا غیرواقعی و استعاری به نمایش میگذارد.
مسلماً سازمانهای معتبر، کارخانجات مطرح، و شرکتهای بزرگ دارای شخصیت و عنوان خاصی هستند که فعالیت و عملکرد خود را در قالب یک علامت تجاری با عنوان لوگو، آرم یا نشانه به معرض نمایش میگذارند. علامت تجاری یک محصول یا شرکت در واقع چکیدهای از مفهوم بصری آن محصول یا مجموعه را نمایش میدهد که در طول زمان قابلیت بازسازی و اصلاح نیز دارد. باید توجه داشت که برخی از لوگوها به دلیل نوع خاص طراحی یا رنگبندی منحصر به فردشان، در بلندمدت دیگر به سختی میتوان آنها را فراموش کرد.
پیشنهاد میشود که در اولین قدم برای فعالیت شرکت یا موسسه خود یک لوگوی خلاقانه و حرفهای تهیه کنید.
در مجموع لوگوی طراحیشده باید علاوه بر اینکه معرف نوع فعالیت شرکت یا موسسه شما باشد، جذاب بوده و بتواند هدف و پیام تجاری برند شما را به مشتریان و مخاطبانتان انتقال دهد.

دانلود لوگو پرسپولیس / دانلود لوگو استقلال / دانلود لوگو دانشگاه آزاد / دانلود لوگو شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر و فیسبوک)
تاریخچه ساخت لوگو
سابقه ساخت لوگو، آرم یا نشانه به زمانهایی برمیگردد که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مدنظر خود از علائمی بر روی دیوار غارها استفاده می کردند. این علائم طوری طراحی شدهبودند که هر کجا دیده میشدند، مفهوم و هدف خاضی را به بیننده القا میکرد. همچنین علائم دیگری مانند مهرهای باستانی متغلق به هزاران سال پیش یا سکههای قدیمی با نمادهای مختلف که ترکیبی زبانی و نژادی از بزرگان و هنرمندان آن دوران بوده است.
در دهههای اخیر مانند بسیاری از تحولات ایجادشده در دنیای امروز، طراحی نشانه، لوگو و آرم نیز دچار تحولی شگرف شد و با روی کار آمدن کامپیوتر و نرمافزارهای گرافیکی حرفهای مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، و کورل دست طراحان را برای این کار بازتر کرد.
تحقیق در زمان طراحی لوگو
گروه ما در زمان طراحی حرفهای لوگو با محصولات و خدمات ارائهشده توسط شرکت یا موسسه مورد نظر آشنایی کامل پیدا خواهد کرد تا بتوانیم با توجه به محصولات و خدمات آن شرکت یا موسسه، نوع رسمی یا غیررسمی بودن لوگو، رنگبندی، المان و نشانههای کاربردی مربوطه و موارد پُراهمیت دیگر را در نظر بگیریم.
معرفی انواع طراحی آرم، لوگو یا نشانه
به طور کلی میتوان طراحی نشانه، آرم و لوگو را به سه حالت زیر تعریف کرد:
– مونوگرام
طراحی لوگو به صورت مونوگرام بدین معنی است که در زمان طراحی از حروف اول نام تجاری شرکت یا موسسه استفاده شود.
– پیکتوگرام
طراحی لوگو به صورت پیکتوگرام بدین معنی است که در زمان طراحی از یک المان یا نشانه بصری برای بیان لوگو استفاده شود.
– لوگوتایپ یا تایپفیس
طراحی لوگو به صورت لوگوتایپ بدین معنی است که در زمان طراحی نام برند به شیوهای متمایز از فونتهای مرسوم ولی به شکلی ساده و جذاب طراحی شود.
– لوگوهای ترکیبی
این لوگوها ترکیبی از موارد فوق میباشد که با توجه به درخواست مشتری قابلیت اجرایی پیدا میکند.

دانلود لوگو پرسپولیس / دانلود لوگو استقلال / دانلود لوگو دانشگاه آزاد / دانلود لوگو شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر و فیسبوک)
اصول طراحی نشانه، لوگو یا آرم
امروزه رعایت برخی از نکات مهم در طراحی لوگو و استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط بر اذهان عمومی تاثیر زیادی میگذارد و یاعث جلب توجه آن برند میشود. میتوان گفت که رعایت موارد زیر در طراحی لوگو از اصول اولیه و مهم است که طراحان ما آنها را به خوبی در زمان طراحی لحاظ میکنند.
ساده بودن طراحی لوگو
در هنگام طراحی لوگو ویژگیهای متعددی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. ولی میتوان گفت که مهمترین ان ساده بودن لوگو است. ساده بودن در طراحی لوگو باعث ماندگاری بیشتر و شناسایی بهتر در ذهن افراد و مشتریان میشود که البته این مورد بستگی به نظر مشتریان هم هست.
همخوانی موضوع با طرح ارائهشده در طراحی لوگو
وجود همخوانی موضوع شرکت، موسسه یا سازمان با طرح ارائهشده در زمان طراحی لوگو بسیار مهم است. به همین دلیل عنوان شدهاست که قبل از شروع طراحی باید با محصولات و خدمات شرکت یا موسسه سفارشدهنده آشنایی لازم را کسب کرد.
توازن در طراحی لوگو
توازن یکی دیگر از نکات مهم و کلیدی برای طراحی یک لوگوی ماندگار میباشد، زیرا ذهن انسان گرایش زیادی به سمت و سوی طرحهای متوازن در عناصر گرافیکی استفادهشده، اندازه و سایر موارد دیگر دارد و جذب این گونه طرحها میگردد.
انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو
رنگ لوگو معمولا با توجه به زمینه کاری و فعالیت شرکت یا موسسه انتخاب میشود. البته در زمان طراحی لوگو یا بازسازی آن ممکن است شرکت یا موسسه مربوطه دارای رنگ سازمانی مختص به خود باشد که در آن زمان مسلماً از همان رنگ به عنوان رنگ اصلی برای طراحی لوگو استفاده خواهد شد تا هارمونی لازم را با سایر عناصر گرافیکی موجود حال حاضر آن سازمان داشته باشد.
گاهی اوقات استفاده از یک رنگ خاص و ویژه میتواند حتی نماد آن سازمان یا شرکت شود که این نکته خود نیز از اهمیت بالایی برای برندهای مطرح برخوردار است. بنابراین استفاده از رنگ در لوگو نیز میتواند بسیار پُراهمیت باشد. البته معمولا در زمان طراحی لوگو از رنگهای مشکی و خاکستری برای طرحهای اولیه استفاده میشود و بعد با توجه به رنگ سازمانی موجود، نیاز و درخواست مشتری و عناصر به کار رفته در لوگو، میتوان این رنگها را تغییر داد تا هم خواسته مشتری تامین و هم از دید طراح این رنگ مناسب کسب و کار آن شرکت یا موسسه تلقی شود.
اندازه و قالببندی در طراحی لوگو
در هنگام طراحی لوگو، قالببندی و اندازه لوگو از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر چه با توجه به طراحی لوگو توسط نرمافزار کورل یا ایلاستریتور و ارائه سورس آن به مشتری، شما میتوانید در هر سایز و اندازه دلخواه از آن در کارهای گرافیکی و تبلیغاتی خود استفاده کنید، ولی قالببندی درست در طراحی لوگو و تناسب بخشها و عناصر به کار رفته در آن میتواند جلوهای زیباتر به لوگو و نشانه شما بدهد. این تناسب باید به شکلی باشد که استفاده از لوگو در سایز کوچک نیز بتواند به وضوح ویژگیهای لوگو را نمایش داده و خوانایی لازم را برای بیننده و مشتری داشته باشد.
انتخاب فونت مناسب در طراحی لوگو
انتخاب فونت مناسب در زیر لوگو یا در زمان استفاده در عناصر لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است. ترکیب و بهروزرسانی و استفاده از خلاقیت در هنگام طراحی و استفاده از فونتهای رایج میتواند یک لوگو را در حین سادگی به لوگویی جذاب، خاص و چشمنواز تبدیل کند.

دانلود لوگو پرسپولیس / دانلود لوگو استقلال / دانلود لوگو دانشگاه آزاد / دانلود لوگو شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر و فیسبوک)
قیمت طراحی لوگو
معمولاً هزینه طراحی لوگو بر اساس تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران محاسبه و به مشتریان اعلام میشود. ولی بسیاری از شرکتها و موسسات نوپا ممکن است پرداخت چنین رقمهایی برایشان بسیار سنگین باشد. به همین دلیل، گروه حرفهای طراحی لوگو میانا وب بنا را بر آن دارد تا با حداقل قیمت، حداکثر کیفیت را با توجه به نیاز و درخواست مشتریان خود به شما عزیزان ارائه کند. ما در زمینه طراحی نشانه، لوگو و آرم این امکان را برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده ایم تا با توجه به نیاز خود و زمانی که طراحان ما صرف طراحی میکنند، با مناسبترین قیمت این کار را به شما ارائه کنیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش تعرفههای سایت میانا وب مراجعه کنید.
ارائه فایل نهایی لوگو، آرم یا نشانه
پس از تسویه نهایی، ما سورس لوگو طراحیشده را در اختیار مشتری قرار میدهیم. با توجه به اینکه طراحی لوگو در نرمافزار کورل انجام میشود، مشتری میتواند این سورس را برای درج در هر عنصر تبلیغاتی خود و در هر نرمافزار دیگر گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور و سایر نرمافزارهای کاربردی دیگر استفاده کند. طراحی در نرمافزار کورل این امکان را به مشتریان عزیز میدهد تا لوگو، آرم یا نشانه خود را در اندازههای بسیار بزرگ نیز بدون افت کیفیت به کار بگیرند.
نتیجهگیری
اگر چه ممکن است شما در جستجوی مربوط به طراحی لوگو به سایتهایی برخورد کنید با عناوینی همچون لوگوساز، طراحی لوگو آنلاین، طراحی لوگو رایگان، و… و یک طرح از پیش آماده و ساده به شما تحویل دهند، ولی به یاد داشته باشید که اولین رمز موفقیت در هر کاری داشتن لوگو و آرم منحصر به فرد خودتان است تا در آینده نه چندان دور با پیشرفت و ترقی در حیطه کاری خود بتوانید این لوگو و آرم مختص به خود را در همه جا عرضه کنید و همگان با دیدن این لوگو و آرم محصولات یا خدمات ارزشمند شما در ذهنشان تداعی شود.