طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت یکی از مهمترین ابزارهای مکمل در تبلیغات و بازاریابی محسوب میشود. برای این که بتوانید با همصنفهای خود رقابت سالمی داشته باشید، باید توجه زیادی روی طراحی و چاپ کارت ویزیت خود داشته باشید. توجه داشته باشید که طراحی کارت ویزیت باید آن قدر شیک، مدرن و در عین حال ساده باشد که وقتی در کنار کارت ویزیت رقبای هم صنف شما قرار میگیرد، برتری محسوسی داشته باشد.
تاریخچه کارت ویزیت
کارت ویزیت تا قبل از قرن 18 میلادی به شکل دستنویس جهت معرفی شخص به افراد دیگر مورد استفاده قرار میگرفت. این کارتهای ویزیت بعد از قرن 18 میلادی دارای عکس شد و در کنار عکس نقاشیشده، اطلاعات شخص نیز بر روی آن قرار میگرفت. سالهای بعد و در قرن حاضر، کارت ویزیتها عضو مهم و جدانشدنی تبلیغات افراد شدند و به صورت مدرن با جنسها و سایزهای مختلف به شکل طرحهای گرافیکی ویژه و متنوع جهت معرفی شخص به منظور نمایش کسب و کار یا محصولات در اختیار عموم مردم قرار گرفتند.
طراحی کارت ویزیت
باید این نکته را در نظر بگیرید که یک طراح خوب و موفق باید بتواند نوع تجارت مشتری و حس لازم برای بیان آن را به تصویر بکشد. در واقع یک کارت ویزیت مناسب باید طوری طراحی شود که بتواند در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند. به این نکته باید توجه داشت که کارت ویزیت در اصل ویترینی از خدمات یا محصولات قابل ارائه توسط شما است، پس باید به گونهای طراحی شود که بتواند به خوبی شما را به مخاطبان نشان دهد و باعث رشد و پیشرفت در فروش محصولات یا ارائه خدمات شما شود. حرفهای بودن طرح یک کارت ویزیت باعث میشود تا هنگامی که شما کارت ویزیت خود را روی میز مشتری قرار میدهید، مشتری در همان نگاه اول جذب کارت ویزیت شما شود و سپس نسبت به خواندن مطالب مندرج بر روی آن و ترغیب برای استفاده از خدمات و محصولات شما، از خود اشتیاق نشان دهد.
جنس کاغذ کارت ویزیت
باید به این نکته توجه کنید که گاهی ممکن است نیاز باشد تا شما روی کارت نکتهای را یادداشت کنید و به مشتری ارائه دهید. به همین دلیل، باید در هنگام سفارش برای چاپ از کاغذهایی مانند کتان آلمان، کتان امباس، کارتی، کرافت، مقوا پشت طوسی و… که این قابلیت را دارند استفاده کنید.
سایز و اندازه کارت ویزیت
به طور کلی میتوان گفت که کارتهای ویزیت در دو حالت مستطیل و مربع به چاپ میرسند. سایز مستطیل آن معمولاً در دو اندازه 5/5×5/8 و 5/4×5/8 سانتیمتر متداولتر هستند و ابعاد مربع آن معمولاً 5/5×5/5 سانتیمتر است.
چاپ کارت ویزیت
معمولاً کارتهای ویزیت به دو حالت دیجیتال و افست چاپ میشوند. هر کدام از این دو نوع چاپها خصوصیات مخصوص به خود را دارند، ولی چاپ دیجیتال هم در زمان و هم در تیراژهای پایین قابل سفارش دادن هستند.
قیمت طراحی کارت ویزیت
هزینه برای طراحی خوب و مناسب یک کارت ویزیت میتواند کسب و کار شما را بهبود بخشد، پس فکر نکنید که طراحی یک کارت ویزیت اهمیت چندانی برای شما نخواهد داشت. این مسئله را پس از یک بار تجربه خواهید فهمید که بالا بودن کیفیت طراحی و چاپ کارت ویزیت، به چه میزان میتواند در جذب مخاطب مهم و مناسب باشد.
انواع کارت ویزیت
کارت ویزیت دارای انواع مختلفی است. این گوناگونی در اندازهها، جنسها، و خدمات متفاوت است. البته از محبوبترین و پرکاربردترین آنها میتوان کارت ویزیتهای زیر را نام برد:
- کارت ویزیت پیویسی PVC برفکی (کارت ویزیت نیمه شفاف)
- کارت ویزیت پیویسی PVC
- کارت ویزیت خاص و کارت ویزیت فانتزی
- کارت ویزیت سلفون مخملی
- کارت ویزیت سلفونی
- کارت ویزیت کارت ویزیت لمینیتی طلاکوب
- کارت ویزیت کتان
- کارت ویزیت لمینیت + UV موضعی
- کارت ویزیت لمینیت مربع
- کارت ویزیت لمینیتی
- کارت ویزیت لیبل
- کارت ویزیت مگنتی
توجه داشته باشید که انتخاب جنس کارت ویزیت، فونت، رنگ، طرح و اندازه به طور غیرمستقیم تاثیر قوی و مناسبی را روی مخاطب شما میگذارد.
برجسته کردن کارت ویزیت
برای جلب توجه بیشتر مخاطب، در چاپ قسمتی از کار را مانند لوگو و شعار را برجسته میکنند که این امر با توجه به ضخامت و نوع کاغذ انتخابی میتواند متفاوت باشد.
بافتدار کردن کارت ویزیت
بافتدار کردن کارت ویزیت روشی در صنعت چاپ است که به وسیله آن با ایجاد نقشهای برجسته به صورت یکدست بر روی سطح کارت ویزیت آن را از حالت ساده به طرحدار تغییر میدهند.
مشخصات و استانداردهای کارت ویزیت بر اساس کشورها
- Australia, Denmark, Sweden = 90 x 55 mm
- Hong Kong, China, Malaysia = 90 x 54 mm
- Iran = 85 x 48 mm
- Japan = 91 x 55 mm
- Russia, Argentina, India, Brazil = 90 x 50 mm
- United Kingdom, Italy, France = 85 x 55 mm
- United States, Canada = 89 x 51 mm