تجزیه و تحلیل داده‌

 

نحوه استفاده از داشبورد برای همکاری داده ها

اولین کار گروهی ام را در دانشگاه به یاد دارم. برای هر تغییر کوچکی که هر کدام از ما فکر می‌کردیم لازم است، باید گزارشی می‌نوشتیم و به همه ایمیل می‌زدیم. اخطار جهانی فراموش کردن پیوست فایل ها را به آن اضافه کنید، و ما اغلب با کمبود اطلاعات مواجه می شدیم.

هنگامی که ما در نهایت شروع به استفاده از Google Docs کردیم، همه کارهای ما به طرز باورنکردنی آسان شد. پس از آن بود که همه می توانستند اطلاعات خود را در یک صفحه جمع آوری کنند. ما توانستیم روی گزارش کار کنیم و به طور همزمان تغییراتی ایجاد کنیم.

اگرچه یک مثال ساده با قطعات متحرک کم است، اما این یک کاربرد عالی از همکاری داده ها بود. اکنون، وقتی در مورد شرکت ها صحبت می کنیم، به جای هم تیمی هایی که من با آنها سر و کار داشتم، بخش ها، شرکت ها یا مشتریان مختلفی وجود دارد. همچنین، به جای تحقیقات ما، داده های سازمانی حیاتی وجود دارد که قدرت ایجاد یا شکستن استراتژی ها را دارد. 

این باید کمی به شما ایده دهد که همکاری داده ها واقعاً چقدر در دنیای تجارت مهم است. اما واقعا چقدر می‌تواند برای کسب‌وکارها موثر باشد و بهترین رویکرد برای همکاری داده‌ها چیست؟ 

بیایید به اصول اولیه بپردازیم.

همکاری داده چیست؟

در ساده ترین عبارت، همکاری داده ها فرآیند یکپارچه سازی و به اشتراک گذاری اطلاعات بین شرکت ها، کارمندان یا سهامداران مختلف است. این فرآیند شامل ترکیب مجموعه داده های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری است. برای مثال، تیم‌های محصول می‌توانند با همکاری با داده‌های جمع‌آوری‌شده از تیم‌های بازاریابی، محصولات را با توجه به انتظارات کاربران به‌طور مؤثرتری بهبود بخشند. این نه تنها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مطمئن شوند همه در یک صفحه هستند، بلکه به آنها امکان می‌دهد بهتر ارتباط برقرار کنند و بینش خود را به اشتراک بگذارند.
 

مزایای رویکرد مشارکتی به داده ها

طبق مطالعه ای که توسط Ventana Research انجام شده است، تقریباً 40٪ از شرکت ها از همکاری داده ها برای فرآیندهای تحلیلی خود استفاده می کنند. بیش از نیمی از آنها قصد دارند در آینده از همکاری داده ها استفاده کنند.

بنابراین، همکاری داده‌ها چه چیزی را نوید می‌دهد و همه این شرکت‌ها در این فرآیند چه ارزشی پیدا می‌کنند؟

برای پاسخ به آن، اجازه دهید برخی از مزایای همکاری داده را بررسی کنیم.

داده های پنهان را کشف و استفاده کنید

مجموعه داده ها اغلب در سراسر یک شرکت پخش می شوند. اگر تیم‌ها از همکاری داده‌ها استفاده نکنند، ممکن است فرصت‌های کلیدی را که ممکن است در نگاه اول برایشان آشکار نباشد از دست بدهند.

همکاری داده‌ها، بخش‌های شرکت را قادر می‌سازد تا داده‌های بخش‌های مختلف را در فرآیندهای تحلیلی خود بگنجانند . به عنوان مثال، تیم های موفقیت مشتری می توانند از اطلاعات ارزشمند پنهان شده در CRM خود استفاده کنند. به این ترتیب می توانید شناخت عمیقی از رفتار مشتری داشته باشید.

پاسخ های صحیح را بیابید

بدون همکاری داده ها، مشارکت کارشناسان حوزه در فرآیندهای تجاری دشوار می شود. تحلیلگران داده ممکن است بتوانند به داده ها دسترسی داشته باشند، اما ممکن است پیامدهای پنهان پشت آن را نبینند و در نتیجه تصمیمات نادرستی بگیرند.

از سوی دیگر، همکاری داده ها یک مخزن داده جامع فراهم می کند که از آن می توانند بینش های لازم را ایجاد کنند. به این ترتیب بخش های مختلف در تجزیه و تحلیل داده ها دخالت دارند و می توانند برای رفع خطاهای احتمالی مداخله کنند.

سرعت بینش را افزایش دهید

شرکتی را تصور کنید که داده های یکپارچه ندارد و با بسیاری از شکاف های اطلاعاتی دست و پنجه نرم می کند. تیم های عملکردی در این شرکت به ناچار در برقراری ارتباط با مشکل مواجه خواهند شد، زیرا هر کدام نسخه متفاوتی از داده ها برای مراجعه دارند. این تیم ها ممکن است نتوانند از داده های خود به طور کامل استفاده کنند و حتی ممکن است با بینش های نادرست مواجه شوند. 

همکاری داده به این معنی است که همه از یک مخزن داده واحد برای به دست آوردن نتایج استفاده می کنند. این دیدگاه همه را همسو می کند. بنابراین همه تیم‌ها می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن بینش‌های ثابت و ارزشمندی را ایجاد کنند.

به یاد داشته باشید: فرصت‌ها اغلب زمانی سودمند هستند که در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل است که سرعت برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم است. استفاده از همکاری داده ها، تشخیص سریع فرصت های مناسب و اقدام را آسان تر می کند.

چگونه همکاری داده ها می تواند به شرکت شما کمک کند؟

شرکت ها و مانتراهای آنها دائما در حال تغییر و تحول هستند. استفاده از داشبورد برای همکاری داده ها به سازمان های داده محور مزیت رقابتی می دهد. طبق تحقیقات گارتنر، سازمان هایی که به اشتراک گذاری داده ها و همکاری را ترویج می کنند تا سال 2023 به موفقیت تجاری بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود دست خواهند یافت.

در اینجا چند راه وجود دارد که همکاری داده ها می تواند کمک کند:

مشتری مداری را ترویج می کند

طبق یک مطالعه توسط Salesforce ، 66٪ از مشتریان انتظار دارند که شرکت ها نیازهای منحصر به فرد خود را درک کنند. همچنین، 55٪ انتظار دارند که شرکت ها به هر حال پیشنهادات خود را سفارشی کنند.

اما چگونه این انتظارات را برآورده خواهید کرد؟

اینجا جایی است که تقسیم بندی مشتری وارد عمل می شود. تقسیم بندی مشتریان به شما کمک می کند تا انتظارات هر یک از مشتریان خود را درک کنید. شما می توانید راه حل های شخصی سازی شده ای ارائه دهید که مشتریان شما را جلب کند. 

با همکاری داده ها، می توانید دید جامعی از داده های مشتریان خود از بخش های مختلف داشته باشید. به این ترتیب، هیچ داده ای در مورد عادات و رفتار مشتریان خود از دست نخواهید داد. با اطلاعات کامل در مورد مشتریان خود و انتظارات آنها، می توانید تقسیم بندی مشتریان را بهبود بخشید و تجربیات پیشرفته ای ارائه دهید.

نیاز روزافزون به همکاری داده ها در محیط کار مدرن

فرض کنید تصمیم مهمی در مورد استراتژی محصول خود می گیرید. بر چه اساسی این تصمیم را می گیرید؟

برای شرکت های موفق در دنیای تجارت امروز، پاسخ به این سوال صرفاً مبتنی بر شهود نیست. البته، شهود نیز ضروری است، اما ستون فقرات اکثر استراتژی های امروزی داده ها هستند.

امروزه هر بخش حجم زیادی از داده ها را در مدت زمان کوتاهی تولید و ذخیره می کند. مدیریت این حجم عظیم از داده ها می تواند دشوار باشد، با این حال، اگر نتوانید این داده ها را به درستی مدیریت کنید، نتیجه اجتناب ناپذیر و تاسف بار سیلوهای داده است.

سیلوهای داده در بین مشاغل مدرن بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید رایج هستند. در واقع، طبق نظرسنجی ARM و Treasure Data ، 54 درصد از شرکت ها سیلوهای داده را بزرگترین مانع خود در هنگام استفاده از داده ها می دانند. 47 درصد می گویند که داده های آنها در سیلو است و دسترسی به آنها بسیار دشوار است.

پس این به چه چیزی منجر می شود؟

یکی از مشکلات اصلی ناشی از سیلوهای داده کمبود فضای ذخیره سازی است. هنگامی که داده ها در یک سیلو ذخیره می شوند، تیم های مختلف می توانند مجموعه داده های یکسان را بارها و بارها ذخیره کنند. به طور مشابه، از آنجایی که تیم ها نمی توانند به اطلاعاتی که تیم های دیگر ذخیره می کنند دسترسی داشته باشند، ممکن است از آن داده ها استفاده نکنند. 

طبق گفته Forrester ، شرکت ها از 60% تا 73% داده های خود برای تجزیه و تحلیل استفاده نمی کنند. این نه تنها به این معنی است که شما مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی را هدر می دهید، بلکه به طور بالقوه بینش های بسیار مهم را نیز از دست می دهید.

یکی دیگر از مشکلات ناشی از سیلوهای داده این است که آنها بر همکاری درون شرکت تأثیر منفی می گذارند. مکان های کاری مدرن از کار مشترک و همکاری متقابل پشتیبانی می کنند . سیلوهای داده محدودیت های شدیدی را برای داده هایی که هر تیم به آنها دسترسی دارد تعیین می کند. بنابراین سازمان های پراکنده ایجاد می کند.

ببینید، سیلوهای داده وحشتناک هستند، اما با همکاری داده ها، می توان بر آنها غلبه کرد. هدف اولیه از همکاری داده ها به اشتراک گذاری و ترکیب داده ها از منابع مختلف است. این به داده ها نمای یکپارچه می دهد و به شما کمک می کند از سیلوهای داده جلوگیری کنید.