محتوای سئو شده

 

محتوای سئو شده چیست؟

برای درک هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، ابتدا نیاز است که ذهنیت درستی از اهداف سئو، انواع محتوا و بهینه‌سازی محتوا داشته باشیم.

سئو یا Search Engine Optimization به فرایند بهینه‌سازی وب‌سایت گفته می‌شود، با این هدف که وب‌سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجوگری مثل گوگل داشته باشد. فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می‌توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم‌بندی کرد. شایان ذکر است که سئو محتوا زیر مجموعه‌ای از سئو داخلی محسوب می‌شود.

سئو داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می شود و سپس تا انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد. هدف ما از تولید محتوای سئو شده نوشتن محتواییست که مطابق با اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به خوبی درک می شود. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد.

می‌توان گفت محتوای سئو شده یک تعریف ساده و صریح ندارد، در حقیقت یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود تا بتوان در جهت بهبود سئوی سایت از محتوای ایجاد شده استفاده کرد. مسلماً هر چه قدر رعایت نکات مربوط به سئوی سایت در محتوا بیشتر شود، امتیاز بیشتری از نظر سئو به محتوا اختصاص داده می‌شود. مطمئناً تولید محتوای سئو شده را هر فردی نمی‌تواند تولید کند، زیرا یک کار تخصصی محسوب می‌شود. به همین دلیل، به افرادی نیاز است که هم در زمینۀ تولید محتوا و هم در زمینۀ سئو اطلاعات کاملی داشته باشند.

همان طور که چرخ‌ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایگاهی پیدا نخواهد کرد. پس به طور کلی می‌توان گفت که محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پست‌هایی که هر روزه در اینترنت منتشر می‌شود، برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبه‌بندی سایت در میان موتورهای جستجو “محتوا” است.

به طور خلاصه سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه‌سازی محتوایی است که پتانسیل کسب رتبۀ بالا را در موتوهای جستجو داشته باشد و بتواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو را کسب کند.