میتوان گفت محتوای سئو شده یک تعریف ساده و صریح ندارد، در حقیقت یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود تا بتوان در جهت بهبود سئوی سایت از محتوای ایجاد شده استفاده کرد. مسلماً هر چه قدر رعایت نکات مربوط به سئوی سایت در محتوا بیشتر شود، امتیاز بیشتری از نظر سئو به محتوا اختصاص داده میشود. مطمئناً تولید محتوای سئو شده را هر فردی نمیتواند تولید کند، زیرا یک کار تخصصی محسوب میشود. به همین دلیل، به افرادی نیاز است که هم در زمینۀ تولید محتوا و هم در زمینۀ سئو اطلاعات کاملی داشته باشند.
همان طور که چرخها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایگاهی پیدا نخواهد کرد. پس به طور کلی میتوان گفت که محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پستهایی که هر روزه در اینترنت منتشر میشود، برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبهبندی سایت در میان موتورهای جستجو “محتوا” است.
به طور خلاصه سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینهسازی محتوایی است که پتانسیل کسب رتبۀ بالا را در موتوهای جستجو داشته باشد و بتواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو را کسب کند.