پست مهمان

     

پست مهمان چیست؟

پست مهمان روشی است که توسط وبلاگ‌نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) جهت بازدید بیشتر کاربران به منظور افزایش ترافیک وب‌سایت استفاده می‌شود. در حقیقت پست مهمان، مطلبی است که صاحب وب‌سایت یا وبلاگ‌نویس یک سایت آن را به جای این که در سایت خود قرار دهد، در بخش مقالات یا اخبار سایت‌های دیگر قرار می‌دهد و در ازای این کار تنها درخواستی که از آن سایت می‌کند، قرار دادن لینک سایت خود در مطالب و گرفتن بک لینک است.

محتواهایی که در یک وب‌سایت منتشر می‌شوند، در واقع یک پست هستند. در این رابطه، هر پست می‌تواند محتوای گوناگونی مانند نوشتار، تصویر، ویدئو، فایل صوتی و غیره باشد. تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت کار بسیار مشکلی است. معمولاً اکثر وب‌سایت‌های معتبر از تولیدکنندگان محتوا یا نویسندگان حرفه‌ای برای تولید و انتشار محتوای باکیفیت استفاده می‌کنند.

دلیل استفاده از پست مهمان

مدیران وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان برای جذب کاربران جدید و به اشتراک گذاشتن مطالب با مخاطبان فعلی خود علاقه دارند مطالب مناسب و حرفه‌ای را در وبلاگ یا وب‌سایت خود منتشر کنند. این مسئله باعث می‌شود تا پست مهمان برای صاحبان وب‌سایت‌هایی که علاقه دارند در موتورهای جستجو رتبۀ بالاتری داشته باشند، مناسب باشد. در واقع این کار می‌تواند یک روش دو سر برد برای هر دو طرف محسوب شود.

 

اهداف پست مهمان چیست؟

دریافت بک لینک: در اغلب موارد هدف اول و شاید تنها هدف انتشار پست مهمان، دریافت یک یا چند بک لینک به سایت باشد.

برندسازی: زمانی که محتوایی با نام شما در یک سایت پربازدید منتشر شود، تعداد زیادی مخاطب با اسم یا سایت شما آشنا می‌شوند. در نتیجه این کار می‌تواند باعث یک برندسازی قدرتمند برای شما شود.

ارتباط‌سازی: خیلی از مدیران وب‌سایت‌ها با هدف ارتباط‌سازی به سراغ انتشار پست مهمان می‌روند. در حقیقت آن‌ها می‌خواهند به بهانۀ انتشار یک پست رایگان در سایت هدف، با افراد فعال در حوزۀ خود ارتباط برقرار کنند و در آینده از این ارتباط سود ببرند.

مزایای پست مهمان

همان طور که اشاره شد، شما با قرار دادن یک پست مهمان در سایت‌های مختلف می‌توانید به صورت رایگان بک لینک به دست آورید. باید بدانید که برای افزایش سئو در موتورهای جستجو تعداد بک لینک‌های موجود در پست بسیار اهمیت دارد. در حقیقت بک لینک‌هایی که در پست ایجاد می‌شوند، هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، توسط موتورهای جستجوگری مانند گوگل، مورد توجه قرار می‌گیرند. در مجموع، اگر سایت دارای لینک‌های معتبر و استاندارد باشد، اعتبارش افزایش پیدا می‌کند.

 

چه نوع سایت‌هایی را برای قرار دادن پست مهمان انتخاب کنیم؟

انتخاب سایت میزبان بسیار پراهمیت است. به غیر از تعیین هدف، باید کاربران مطالب خود را نیز شناسایی کنید. در حقیقت شما در دیگر سایت‌ها فقط به منظور افزایش بک لینک، مطلب قرار نمی‌دهید، بلکه قصد دارید کاربران جدیدی را در حوزۀ کاری خود پیدا کنید. پس باید وب‌سایت‌هایی را به عنوان میزبان انتخاب کنید که حداکثر مشترکات کاربری را با شما داشته باشند.

در ضمن توجه داشته باشید، وب‌سایت میزبانی را که انتخاب می‌کنید، بهتر است که از نظر محبوبیت و تعداد کاربران از سایت شما بیشتر باشند تا شانس ورودی کاربران و بک لینکی که از آن دریافت می‌کنید، افزایش یابد. 

شایان ذکر است، مطالبی را که برای سایت میزبان در نظر می‌گیرید، باید براساس اصول سئو باشد. هر چه قدر اصول سئو در محتوا و البته خود سایت میزبان رعایت شود، شانس دیده شدن آن توسط گوگل بیشتر خواهد بود. این اصول شامل استفادۀ بهینه از عنوان، متن و کلمات کلیدی است.